Müşteri memnuniyeti kriterleri arasında otelcilik sektöründe en önemli ve ilk sırada gelen unsur hiç şüphesiz kat ve oda temizliğidir.
Otellerin, var olan değerlerini korumak ve daha iyisini gerçekleştirebilmek adına housekeeping işlemleri olabildiğince seri ve temiz yapılması gerekir. Aynı zamanda da düzenli olmaları şarttır.
Müşterinin chechout yapılması ile gerçekleşen temizlik ve düzen işlemleri ile beraber müşterinin otelde bulunduğu dönemlerdeki günlük housekeeping işleri otelin kalitesini gösteren unsur olması nedeniyle otel yönetimi tarafından en çok dikkat edilen unsurdur.
Otel temizliği işlemleri 3 ana başlık altında değerlendirme içinde bulundurulmalı.
Zamana, materyale ve kullanılan alet ile çalışma ortamına bağlı temizliktir.
Zamana bağlı temizlik işlemleri günlük, haftalık, aylık ve sezonluk olarak değerlendirme içerisinde bulundurulur. Sezonluk çalışan oteller adına ise sezonluk temizlik işlemleri sezona giriş ile beraber muhakkak yapılmalıdır.
Otel temizliği içerisinde materyallere bağlı temizlik işlemleri, var olan mobilyaların, camların ve bağlı bulunduğu doğrama ham maddelerine göre ıslak zemin ve yüzey çeşitlerine göre uygunluk gösteren temizlik malzemeleri ile gerçekleşmelidir.
Periyodik Otel Temizliği
Otellerin belirli zaman aralıkları içerisinde gerçekleştirilen temizlik işlemleri içinde hız çok önemlidir. Bu seriliği sağlayacak en önemli unsur ise sıralamadır.
Temizlenecek kat ve odalara yönelik işlemlere dair temizlik arabasına yeterli miktarda temizlik malzemesi ve değiştirilmesi gereken çarşaf, havlu gibi malzemeler bulundurulmalıdır. Aynı zamanda varsa arıza ya da eksikliklerin giderilmesi adına da tüm ekipmanlar tekrar tedarik süresi yaşanmaması için ciddi bir şekilde incelenerek araçlarda yerini almalıdır.
Otel temizliği içerisinde kat ve oda temizliklerinde günlük periyodik temizlik işlemleri için öncelikle ön hazırlık işlemleri eksiksiz gerçekleşmelidir. Akabinde önce oda temizliği başlatılmalı, oda temizliği sonrasında banyo, lavabo ve tuvalet temizliği gerçekleşirken, ilgili hijyen kurallarına birebir uyulmalıdır. En son ıslak zemin ve yüzey temizliği gerçekleştirilerek sonrasında odadan çıkış yapılmalıdır.
Müşteri memnuniyeti adına en önemli kriter olması sebebiyle hijyen sağlanırken sürenin olabildiğince kısaltılması dahilinde, kısa sürede kattaki bütün odalar ve kat temizliği gerçekleşmelidir. Aynı zamanda muhtemel odalarında istirahatte bulunan müşterilerin de rahatsız olmamaları sağlanmalıdır.